Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, December 14, 2009

Holiday @ Langkawi

Hari ini tidak banyak aktiviti. Pagi sampai tengah hari,berjalan-jalan ke Beras Terbakar. Actually, beras terbakar adalah gudang beras di bawah tanah yang digunakan berzaman-zaman dahulu. Apabila Siam menyerang Langkawi,sebaik sahaja peristiwa pembunuhan Mahsuri berlaku,maka orang Langkawi berpakat membakar gudang tersebut kerana tidak mahu bahan makanan tersebut jatuh ke tangan orang Siam. Sekiranya orang Siam memperolehi bekalan beras tersebut maka mereka akan tinggal lebih lama di Langkawi. Anehnya, beras yang dibakar itu hangus keseluruhannya menjadi rentung. Sebutir beras yang terbakar (hangus keseluruhannya- kalau kita cuba membakar beras baru,bahagia beras di tengah akan kelihatan putih)Dahulunya,kalau hari hujan, beras yang terbakar ini akan timbul di permukaan tanah. Di sana,ada kawan saya yang menjual barangan t-shirt,kain batik dll,jadi saya selalu membeli di sana. Kalau malas mahu menjahit kain batik (dipanggil batik jawa walaupun tidak dibuat di Jawa)belilah yang sudah dijahit. Berbezaan batik jawa dengan batik Kelantan dan Terangganu adalah,batik jawa tidak akan luntur tetapi lama kelamaan akan terkoyak (lama la). Batik Terangganu Kelantan,luntur setelah lama dipakai tetapi tidak akan koyak. (ketahanan kainnya lebih lama)

Selepas itu ke Pantai Cenang,just berjalan ke Pantai Cenang (di sini banyak both untuk ke Island Hoping) or jet ski dll.Balik ke Kuah,Ma Ngah saya membeli coklat sebab esok dia akan balik ke kampung.Selepas sembahyang Zohor dan makan tengah hari,kami ke Kampung Buku @ Lubuk Semilang lagi,berendam sebab suhu yang panas. Lam juga sebab air terjun,best. Sejuk dan nyaman.

Walaupun saya sudah biasa dengan mandi air laut,saya lebih suka mandi air terjun atau sugai. Air sungai yang mengalir mempunyai gelombang aura yang lebih baik untuk kesihatan terutamanya minda kita. Apabila berada di air,niatkan supaya gelombang air itu dapat memperbaiki kesihatan badan kita. Sambil meletakkan kepala di pelampung,saya menikmati keindahan langit yang membiru, dedaun yang menghijau, terbayang akan keadaan yang menyeronokkan di Tasik Kenyir... Baca buku saya,bab 5. Dan besarnya kebesaran Allah.

Air masin laut juga baik untuk kesihatan terutamanya jika da masalah kegatalan di kulit. Tetapi air masin dan cahaya matahari akan menyebabkan kulit terbakar. Dan yang 'menyampah' nak tengok.mat saleh dan minat saleh yang 'separuh bogel' di pantai. Kalau di water fall,mereka ni tak ada... selamat daripada kecacatan dan dosa mata.

Malamnya,dinner saya, kami memasak pari bakar dengan air asam, sayur kangkung goreng kicap,ikan goreng yang digoreng garing, masak asam pedas... hmm marvelous.. alamak,makan tak ingat diri,lari habis diet yang sudah bermula 3 minggu lepas + pulak coklat. adus..

1 comment:

Isma Ae Mohamad said...

insyaallah nanti saya emel, buat masa ini saya berada di luar