Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, February 12, 2010

Keajaiban ciptaan ALLAH,I Luv ALLAH

   Hari ini kebetulan saya ada masa free sikit di sekolah disebabkan jadual saya pada hari ini hanya ada 4 waktu berbanding 10 masa harian...(saya perlu bergelut pada hari-hari yang lain,itulah sebabnya)jadi saya akan 'melepak' di tempat kesukaan saya(saya masuk ke perpustakaan setiap hari - cuma lebih masa pada hari jumaat is like LIbrary day to me), perpustakaan sekolah tanpa mengira apa persepi orang lain terhadap tempat ini. Menurut setengah orang termasuk murid,perpustakaan kami ini tidaklah kelihatan canggih disebabkan ada di antara rak buku ini sudah lama. Yang kurang disedari mereka adalah,di sebalik rak-rak lama ini,tersim,pan banyak sekali khazanah ilmu yang tersembunyi. Berapa banyak ilmu yang mereka rugi kerana saban tahun,pihak sekolah membelanjakan banyak wang untuk mendapatkan buku-buku baru. Bermakna jika mereka tidak masuk ke perpustakaan dan membaca, sudah pasti mereka kerugian yang amat sangat.
  Semalam apabila hubby saya bertanya,e-mel saya,saya memang tergelak sangat. Kata saya, "Hai bang, kita duduk dalam rumah pun,nak ber e-mel lagi. Cakap aje lah apa abang nak cakap."sambil tergelak-gelak. Saya pasti,dia tidak akan mengirim kad e-elektronik atau e-bunga kerana dia tidaklah seromantik itu.. (ha ha,lagi pun buat apalah e-kad ini,tak boleh simpan pun,tiada nilai  sentimental pun) Dia tentunya akan berkata , dia C...., S....,K... kalau saya bertanya dia. (Kena tanya selalu ni.. menurut Dato' Dr Fadhilah Kamsah,lelaki kurang mengucapkan perkataan-perkataan ini,bagi mereka perlakuan mereka terhadap keluarga sudah menunjukkan mereka menyayangi keluarga mereka...jadi bertanyalah selalu,wahai isteri..) Rupanya dia mahu mengirimkan saya e-mel yang dikirimkan oleh kawannya sebab dia tahu,pasti saya akan terpesona dengan bahan-bahan begini. Dan tentunya keajaiban seperti ini sentiasa mengujakan saya dan lebih mengingatkan kita tentang kekuasaan ALLAH yang menciptakan kita.
   Hari ini,saya membelek-belek Inseklopedia Islam :Pendidikan Sains dalam Al-Quran,Pengarangnya Hj.Abu Hassan Hj Ali,keluaran E-Media.,Jilid 1 dan terjumpa artikel yang sama maksudnya dan menjelaskan fenomena keajaiban seperti rencana semalam. Disebutkan cerita Kapten Neil Curry 1881,bersama kumpulan pelayarnya yang menjumpai sekelompok air berwarna seakan hijau di tengah Lautan Pasifik yang berwarna biru( berdekatan Mexico.) Mereka terpaksa berdayung dalam tiga perahu kecil kerana kapal mereka terbakar. Dia merasa air tersebut dan terbukti air itu adalah air tawar.
Petikannya berbunyi,"We dreamed..and in the midst of one of our dreams,we imagined the water beneath us had turned from blue of the sea to green. ... I managed to muster up strength to let out a container. I tasted the water and it was fresh"  Capten N.Curry 1881.
    Fenomena ini dikaitkan dengan penjelasan sains sebagai air hujan yang menitis ke atas batu yang berongga dan boleh menyimpan air melaluinya. Batu ini dinamakan sebagai akuifer (aquaifer).Akuifer yang melengkung setelah berjuta tahun akan menjadikannya melengkung ke bawah bumi akibat keadaan glasier bumi (kerak bumi) yang bergerak akibat gempa bumi dll keadaan menjadikannya muncul semula beratus km di bawah dasar lautan,seperti yang ditemui di Mexico (sungai dalam lautan)
    Kepada saya,umumnya kita memang mengetahui semua fenomena alam yang berlaku telah diperjelaskan oleh Al-Quran,cuma kita sahaja yang tidak celik ilmu dalam mentafsirkan al-Quran. Sebab itulah kita wajib mencari ilmu dan ilmu pula hanya boleh diperolehi daripada membaca. Sepatutnya (wajib) kita menggunakan kemajuan teknologi seperti internet ini sebagai wadah dalam berkongsi ilmu. Saya percaya,dengan perkongsian ilmu yang sedikit ini,kita akan mendapat menafaat bersama.
   Berkesempatan melihat lagi matahari dan hulan, menjadikan saya seorang yang sangat mensyukuri nikmatnya.

No comments: