Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, March 4, 2011

Hatipun berdetik lagi....

Cerita 1.

Ketika di sekolah lama dulu, saya terkaget sekejap apabila seorang murid saya datang bertanya (ketika di penghujung kelas dan loceng sudah berbunyi, kami bersiap untuk pulang ke rumah) Saya masih ingat lagi setiap butirannya, sebab it's reallt stunned me. Katanya," Betul ke, cik X tu kahwin dengan suami orang?" dan Miss x tu happen to be my friend. Saya 'stunned' sepenuhnya. Diam tak terkata... saya rasa dalam sekolah tu, kalau adapun apa-apa berita tentang orang lain, sayalah orang yang terakhir akan tahu dan kadangkala tak akan tahu apa-apa, sebab polisi saya, saya tak suka ambil tahu hal orang lain.. Maksudnya, kalau ada 'sakit demam', saya akan ambil tahulah, tanya atau pergi melawat tapi saya tidak akan ambil pusing, apa kerja suaminya, latar belakang keluarganya, berapa harga bajunya, harha handbegnya, kasutnya... di mana dia tinggal, rumah pangsapuri, banglo hatta seandainya dia mempunyai kapal terbangpun. Kepada diri saya, saya bertemankan seseorang tanpa syarat.None!

Saya menjadi teman kepada seseorang sebab dia kawan saya, tanpa niat, tanpa syarat juga. "so maybe I can say, anything, none of my bussiness."... prinsip saya tak akan campur tangan dalam hidup orang lain. Tapi kalau kawan saya mahu kahwin dengan suami orang, kalau rakan baik sangat, for sure, I'll say something about it! Tapi kalau sudah berkahwin, apa saya boleh buat. Saya cuma menyatakan kepada murid tu, saya tidak tahu sama sekali. Pada masa itu, saya sudah 2 tahun mengenali rakan sekolah saya itu. Agak rapat sebenarnya. Diam-diam saya terpaksa bertanya juga dua kawan rapat yang lain. Bukannya menyibuk, tetapi rasa pelik kenapa diajukan soalan berkaitan kawan saya sebegitu! Still terbayang bagaimana saya stunned in the class! Thingking and thinking! Seolah terlekat air liur di tekak, dan my heart beat just stopped!

Rupanya memang betullah. Kawan saya pada asalnya menyewa bilik keluarga ini. Ada isteri dan anak-anak, tetapi ended like berkahwin dengannya. I was shocked! Suaminya kemudiannya menceraikan isteri pertama, anak-anak dengan bekas isterinya. Mulai saat itu, saya rasa, saya seolah hilang kepercayaan dan rasa hormat dengan teman saya. Well, soal jodoh memang Allah sudah tentukan, tidak boleh kita nafikan... tetapi kalau kita mesti merobohkan istana orang lain untuk membina istana pasir kita, for me it's sound cruel! Dapat saya bayangkan bening mata-mata sikecil melihat ayah mereka mempunyai ibu lain yg jauh lebih muda dan mempunyai keluarga yang baru!How can a lady do kind of thing to another lady! A woman to woman!

Jika dikaji dengan penceraian, rupanya rekod Jakim menyatakan d Malaysia kini, setiap 15 minit, terjadinya satu penceraian... nauzubillah himinzalik! dalam soal seperti ini, saya kurang menyalahkan lelaki (not to say tidak bersalah langsung, tapi pada tabienya nafsu yang 'satu' itu merangsang lelaki untuk bersikap 'terlebih gatal' dibandingkan wanita) Yang selalunnya menimbulkan masalah adalah wanita itu sendiri, suka memburu suami orang kerana kedudukan lelaki itu yang lebih 'stabil', berharta dan mempunyai segalanya, berbanding dengan lelaki bujang yang kurang 'romantis' dan 'papa kedana'...

Entahlah! Bagaimana mereka bisa tidur malam dengan menginayai orang lain, terutamanya anak-anak kepada si lelaki ini! Bagaimana mereka tergamak melukakan hati orang lain untuk mencapai kebahagian mereka sendiri! Yang kadangkalanya taklah sebahagia mana atau sehebat mana. Si suami meninggalkan juga isteri bersalin sendirian, padahal penat2 mengorat dan meninggalkan keluarga yang lama. Isteri ini sering juga dimarahi kerana perkara-perkara yang kecil! Berbaloi ke melakukan semua ini?

Pernah saya bertanya mama saya, ika saya terperangkap dengan cinta dengan suami orang, bagaimana? Mama saya katakan, "yang dia akan pujuk saya untuk tidak melakukannya... poligami bukanlah jalan senang." (dan saya pun tidaklah suka bercinta dengan suami orang..ha ha.. zaman saya dulu, kalau saya tahu orang yang saya suka itu, sudah berteman, saya 'blah'... bersaing dengan wanita lain untuk cinta seorang lelaki bukanlah diri saya sebenarnya, kepada saya, it's not worth it!

Hari ini kita merosakkan kebahagian orang lain, barangkali tidaklah payah lama masanya, 5-10 tahun, dia akan merosakkan perasaan kita dengan 'jatuh cinta lagi' dengan wanita lain! Di masa itu, relakah kita?

No comments: