Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, March 6, 2011

A Heart break...


Cerita 2

Hari ini mood happy saya berganda. Bukannya bermakna hari lain, saya tidak 'happy', melihat dan menyaksikan majlis bertunang, menggembirakan saya. Menyaksikan pasangan bercinta berkasih dan bakal menyemarakkan cinta amat membahagiakan! Dan kadangkala pasangan yang bercinta ini, sepantas juga menamatkan cinta hanya kerana 'adanya orang ketiga'. Kadangkala pelik, bagaimana seseorang mengenepikan pasangan yang sudah begitu lama dikenali semata-mata kerana baru beberapa bulan mengenali seseorang yang lain, apatah lagi 'orang baru' yang baru dikenali hanyalah 'rakan dating' atau 'rakan niaga' yang baru. Logik akalnya, orang begini, atau mengenali individu yg begini, semuanya kelihatan baik dan sempurna belaka, kerana tengah dilanda 'angau satu badan'... apabila serumah, barulah segala 'akal yang membinasakan', buruk perangai dan laku akan mula dimuntahkan.

Hmmm. Saya tidak mahu berfikir panjang atau bermenung panjang dengan cerita yang saya sudah lama dengar ini... Ketika mama datang pada cuti sempena Tahun Baru Cina, cerita ini sudah kedengaran di gegendang telinga saya. Well. Sekali lagi I was stunned! kalau saya fikir saya hanya membaca cerita ibi, atau menonton drama, barangkali saya fikir ini hanyalah cerita khayalan penulis skripnya atau penulis buku sahaja. Tetapi cerita ini sebenarnya senantiasa ada 'pelakonnya' like Shakespeare katakan, "dunia adalah pentas, dan manusia adalah pelakonnya".

Saya sudah lama mengenali pasangan suami isteri ini. Sejak zaman saya remaja lagi. ketika saya masih menuntut du sekolah dan u, mereka sudah berkahwin. Kakak ini berkahwin semasa berusia 19 tahun, cuma hanya mendapat anak pertama mereka setelah 10 tahun berkahwin. Mereka dilihat pada saya sembagai pasangan ideal. Isterinya banyak bercakap, suaminya tidak banyak kerenah, banyak berdiam diri. Anak-anak mereka tiga orang semuanya. Pada mata saya, suaminya, Mr X sangat sabar orangnya kerana sejarah keluarga Miss Y yang agak complicated, ibubapanya berpisah setelah berpuluh tahun berkahwin. Ibubapa masing-masing ada anak-anak lain sebelum ini, ada ex masing-masing. Ringkasnya, ada sejarah yang panjang, berliku dan 'memeningkan'. Jadi, dengan latar belakang isteri yang begitu, jika suami dapat menerima dengan hati dan tangan terbuka, saya anggap sebagai 'bonus' yang tiada calang gantinya lagi!

Rupanya benarlah kata orang, sejarah bisa berulang. Anak sulung mereka kini berusia 20 tahun, bermakna mereka sudah berumahtangga lebih 30 tahun. Membayangkan diri saya di ketika itu, rasanya saya sudah mengenali suami hampir ke seluruh urat darah dan jenis cecair dalam badannya. Hah! Melalut juga saya. Cuma saya mahu jelaskan, tentulah kita sudah mengenali dia sangat-sangat!

Siisteri mulai berubah laku, mungkin menyedari dia yang telah menamatkan pengajian di peringkat yang lebih tinggi, masters dan mulai bergiat dalam perniagaan, dan mulai melihat suami yang hanya mengerjakan bengkel permotoran sebagai tiada setanding dengannya lagi! Dan yang sedihnya, mulai ber'main mata' dan 'cinta baru'. Nauuzubillahhimminzalik! Dengar ceritanya, mereka berpisah. Yang anehnya, bekas suami amat bermurah hati, masih membantu isteri ke KL dengan memberi wang belanja sebanyak 500, di mana si isteri ke Kl dengan menaiki teksi untuk bertemu kekasih tetapi untuk pulang terpaksa menaiki lori yang ditumpang kerana kehabisan wang. Yang jelas pada saya sebagai tanda, kekasihnya hanya pandai menggunakan dia untuk wang!

Berusia akhir 40-an, apa lagi yang dilihat oleh wanita ini? Seandainya dia adalah saya sendiri, saya hanya mahu menghabiskan usia tua saya (50, pada saya bukanlah tua sangat, just a bit old, matang) bersama suami, lebih ibadat, menguruskan keluarga dengan baik, itu saja. Dan tentunya bukan mencari 'cinta baru'. Seandainya melihat suami yang mungkin ' lebih beransur tua' kerana umurnya lebih matang dan berusia, kita sebagai isteripun, sama juga. Dia telah bersama kita melepasi masa susah dan senang bersama. Dia sudah melalaui putaran 'roaler coaster' ke atas dan ke bawah selama ini, kenapa pula di masa kita sudah berada di puncaknya, 'dia' kita buang di tepi bagi mengejar 'sesuatu' yang tiadk pasti! Aneh, pelik! tetapi itulah yang berlaku!

No comments: