Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Saturday, March 26, 2011

Jatuh cinta lagi?


Suami saya sejak minggu cuti persekolahan telah menyatakan yang dia bersama beberapa rakannya akan pergi bercamping di Taman Negara. Motifnya, memancinglah! Pada masa itu, saya pun tak kisah sangat, sebab cuti persekolahan dan saya pun hanya berehat panjang di rumah sahaja! Katanya dia akan bertolak pada malam ahad, 20 Mei, dan akan sampai paginya ke Gua Musang dan seterusnya ke destinasi jalan masuk ke Taman Negara. Well! Pada masa itu juga saya tidak fikirkan apa-apa perkara pun, sesekali biarlah dia bercuti dengan rakan-rakan lelakinya! Cuma kemuskilannya, inilah kali pertama dia bercuti tanpa saya! Sudah biasa jika dia out station, bekerja, atau saya yang terpaksa berkursus, tanpa dia, apa sangat yang mahu di'kecohkan'.. :)

Melihat dia bersiap-siap dengan perkakasan dan pakaian camping membuatkan hati saya menjadi sayu. Sebenarnya semasa keluar membeli barangan camping di Chow Kit dan Ampang itu, hati saya dilanda keruan dan resah, tanpa saya ketahui sebabnya. Berdebar semacam sahaja! Tapi tidak juga saya nyatakan kepada suami, saya rasa, keruan dan resah saya barangkali tiada sebab tertentupun! Tiada perasaan atau gambaran negatif yang saya fikirkan, cuma, saya rasa berdebar, itu sahaja! Seolah hati yang tidak sedap rasanya! Lagipun, apa yang kita fikirkan akan membentuk gelombang /energy yang juga berkemungkinan akan terjadi seperti yang kita fikirkan. Berfikiran negatif akan memungkinkan perkara negatif juga! Jadi saya diam-diam beristifar sahaja dan mendoakan agar debaran saya akan berkurangan dan hilang begitu sahaja!

Malamnya, bila suami bertolak ke sana, saya berdebar lagi. Tidur saya tidak nyenyak (kali pertama sejak bertahun-tahun lamanya) Saya diganggu keresahan, seolah akan berlaku perkara pelik dalam perjalanan suami! Sepanjang malam, apabila saya terbangun daripada tidur, saya berdoa agar keselamatan mereka terjaga! Paginya, apabila saya menerima sms yang suami sudah tiba di Gua Musang, Kelantan, hati saya merasa lega (dia tidak mahu gunakan telefon untuk bercakap kerana perlu menjimatkan bateri, tiada tempat untuk 'charger' atau dicaskan bateri dalam hutan Taman Negara nanti. Jadi, cukuplah sekadar berterima kasih dengan sms sahaja! Sekali lagi di waktu tengah hari menyatakan mereka sudah tiba di Kuala Kroh dan akan menaiki bot ke Taman Negara. Dan itulah sms terakhir daripadanya. Bermakna, 20 Mac adalah kali terakhir dia menelefon saya.

Dan sepanjang 20-24 Mac, jantung saya terus berdebar. Fikiran saya seolah kosong, dan saya hanya mampu berdoa, agar keselamatan mereka terjamin, dan janganlah Allah jadikan pertemuan kami pada malam 20 Mac itu adalah pertemuan kami yang terakhir. Dengan hati 'yang terasa berat', memor yang 'sarat dengan kenangan', rindu yang bertan-tan membuak dalam dada, saya rasa jiwa, hati dan fizikal saya sendat dengan perasaan yang tidak menentu! Itulah cinta! Daripada malam ahad, sehingga khamis, saya sentiasa tertanya-tanya tentang dia. Cuma mengagak, barangkali tiada liputan di dalam hutan sana!

Itulah cinta! Menyiksakan! Kebiasaannya, kami akan sentiasa berhubung. Adanya telefon, boleh saya berbual sekejap atau sekadar sms. Berada jauh daripada sisinya, selama lebih 88.5 jam lamanya tanpa bicara dan sms, menyiksakan! Separuh nanar dibuatnya!

Petang khamis, saya menerima panggilan daripada suami, lebih kurang jam 4.30 petang, bermakna, lebih kurang 88.5 jam, kami tidak berkomunikasi secara langsung. Mungkin hanya emosi, memori dan telepati yang mengikat antara kedua insan! Huh! Terasa sedikit lega, apabila diberitahu, mereka sudah keluar daripada Taman Negara dan akan bertolak balik ke Gua Musang. Sekali lagi dilanda resah, maklumlah, Gua Musang merupakan kawasan kemalangan dan kerap menimpa pemandu yang kurang mahir dan kurang berulang alik melalui jalan sana!

Dan malam ini, sekali lagi, tidur saya tidak nyenyak! Cuba untuk lelapkan mata pada pukul 11 malam, malangnya, sehingga jam 12.30, saya masih belum lelapkan mata sepicingpun. Sehinggalah, saya menerima panggilan kedua pada tengah malam, menyatakan suami saya sudah tiba di Gombak. Dan debaran pun terhenti. Dan dia tiba lebih kurang jam 2 pagi ke rumah kami! Adus! Saya terus menceritakan bagaimana 'tercopottnya perasaan saya yang berdebar', jiwa yang rasa tidak tenteram. Bersyukur kerana Allah mendengar akan doa saya agar melindungi perjalanan mereka tanpa perkara-perkara yang tidak baik!

Dan apabila dihitung-hitung, semuanya, debaran, keresahan, tidak dapat tidurnya, semuanya kerana CINTA! Hebatnya perasaan itu! Cumanya, hanya tidur yang tidak lena, mandi saya basah dan makan saya juga kenyang!




No comments: