Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Wednesday, March 23, 2011

Keputusan spm 2010

Hari debaran tiba juga. Separuh 'nanar' dibuatnya semalam, memikirkan keputusan SPM yang akan diumumkan hari ini. Tahun lepas, murid yang mendapat A bagi subjek sejarah, bertambah dua kali ganda, tetapi berlaku sedikit penurunan bagi peratus yang gagal. Dengan kata lain, jumlah yang gagal makin bertambah kerana berlaku pertambahan jumlah murid tingkatan lima daripada jumlah sebelumnya. Hakikatnya, kualiti bertambah cemerlang tetapi kuantiti berkurang sedikit. Well, pada saya, apa nak dibuat lagi. Sejarah pula adalah subjek teras, subjek yang wajib diambil kepada semua murid. Murid lemah atau bijak pun, diwajibkan ambil, jadi dalam jumlah yang besar, sehingga hampir 500 orang, bagaimana mahu mendapatkan 100% kelulusan. Mendapat 94% pun, saya kira sudah sangat baik. Guru-guru telah mencuba mengajar sebaik mungkin, selebihnya terpulang kepada usaha murid sendiri. Kalau sudah 'malas' berusaha, kalau dapat E, F (gagal) tu, nasib badanlah!

Acara yang agak tension hari ini, analisa tidak datang serentak dengan keputusan SPM. Aduiii! Kebiasaannya analisa dapat dilihat secepatnya, dapatlah kita lihat keputusan peperiksaan dengan cepat! Sehingga mana kualiti dan kuantiti kecermelangan murid2 sendiri. Aduh! menutut beritanya, analisa hanya akan didapati pada 31 Mac, lama lagi tu! Sukar mentelah keputusan (kalau mahu cepat, untuk analisa jumlah % gagal atau % lulus, perlu mengira semua keputusan G dan mendarab sendiri, 12 kelas. huiihh.. susah juga sebab slip individu perlu dilihat satu persatu sendiri.. maknanya ada hampir 500 murid. Mahu terbuntal biji mata nanti)

Well, seperti biasa. Ada murid yang boleh kita telah akan keputusan cemerlang mereka. Dan ada juga yang boleh ditelah akan 'kegagalan mereka'. Seperti yang dijangka, yang tiada inisitaif membuat latihan, bersikap acuh tidak acuh di dalam kelas, tidak memberi tumpuan kepada guru, tidak hrmatkan guru, semua hal ini akan membawa kepada 'bencana diri murid sendiri'. Kepuasan sebagai guru, well: saya yakin, keputusan cemerlang amat bergantung 98% kepada usaha murid sendiri, sebagai guru, hanya menyumbang kepada 2% sahaja, hanya membantu mereka cara dan teknik untuk menguasai sesuatu subjek! Itu sahaja! Betapa hebatpun seorang guru, jika murid itu malas, sudah tentu tidak akan berjaya! Atau betapa malaspun seorang guru, jika seorang murid itu rajin, pasti berjaya! (Tapi di sekolah saya, semua guru sangat bermotivasi, berinisiatif, dan berusaha keras)

Saya sudah seminggu lebih sejak cuti penggal disinggahi penyakit malas. Malas bergerak, malas, segalanya. Kerja KP yang belum siap, kerja mengarang yang belum bergerak... aduiii.. Mudahan pelukan murid2 saya tadi, (tentunya pelajar perempuan) akan menggerakkan saraf saya yang 'kemalasan'... Saya agak berkemungkinan, penyakit ini disebabkan 'terllau penat bekerja'... kebetulan pula suami saya ke Taman Negara, hari ahad lepas. Setiap hari saya atau dia, pasti menelefon 2-3 kali, bersms 3-4 kali... jadi sejak dia ke sana, mungkin tiada liputan atau bateri 'gone' dan tiada tempat untuk cas bateri, kami putus hubungan langsung.. aduii! Pagi ahad sahaja, dia menghantar sms... Tiada "mat" lagilah tiada "mood"... he he he... Harap-harap angin segar yang dia bawa balik nanti akan beri energy yang bertambah ruah kepada saya. Harap-harapnyaLah! Bahaya juga mempunyai virus 'malas' ni lama-lama.! Biarlah dijangkiti penyakit / virus penyakit "rajin" pulak, barulah adil!

No comments: