Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, March 15, 2011

A heart break


Dunia menyaksikan pelbagai peristiwa pahit sejak mutahir ini. Bermula dengan banjir teruk di Pakistan, China, kemudian letusan Gunung Merapi di Indonesa. Bumi Australia dilanda banjir besar, begitu juga dengan negeri-negeri di Malaysia sendiri. Dan kemudiannya perang saudara, ledakan revolusi di Timur Tengah... Dan siapa sangka, gerakan gelinciran bumi antara pentas Pasifik dan Asia memperlihatkan gempa bumi dalam skala Ritcher 8.9 di negara jiran kita, Jepun, terburuk dalam tempoh seratus tahun lebih (Abad milenium ini)..

Melihat kepada semua kesengsaraan ini, menjadikan diri saya insaf. Allah maha berkuasa dalam menjadikan dan menurunkan bencana, dugaan untuk umat manusia. Maka benarlah, Allah berkata, 'jadi', maka jadilah semuanya tanpa berundur sesaatpun. Dan bumi bisa diterbalikkan tanpa sempat manusia berkata 'tidak'.... Dan dugaan menjadikan manusia lebih tabah, beriman dan taat kepada yang Maha Kuasa!

Dan penuh rasa bersyukur, berada di bumi ini, walaupun dikelilingi dengan jiran-jiran yang dilanda bencana, kita masih dapat tinggal dengan selesa, menghirup setiap inci keindahan bumi tanpa bencana!

Dan saya sgerea teringat akan arwah ibu merua saya, "Solat, bersyukur dan Sabar" itu kata keramatnya, nescaya Allah akan menggandakan rezedki yang lebih! Dan Allah, saya bersyukur atas segala nikmat hidup!

A heart break: Petikan Berita Harian Ogos 2010, Pakistan

PESHAWAR: Penyelamat bertungkus-lumus menyelamatkan lebih 27,000 orang yang masih terperangkap akibat banjir besar di wilayah Khyber-Pakhtoonkhwa yang setakat ini mengorbankan lebih 1,100 orang serta memusnahkan ribuan rumah.

Operasi itu menjadi sedikit mudah apabila hujan monsun yang menyebabkan banjir terburuk dalam tempoh berdekad-dekad di situ berkurangan.

Bagaimanapun, ketika air semakin surut, barulah pasukan penyelamat menyedari betapa dahsyatnya bencana itu.

Ogos 2010: Indonesia


Gunung Merapi Meletus Lagi, Penduduk Diungsikan Paksa

Pemerintah Indonesia Sabtu mengerahkan tentara untuk mengungsikan dengan paksa penduduk dari lereng-lereng gunung Merapi.

Foto: AP

Tim penyelamat dan anggota militer menguburkan ternak sapi yang mati akibat letusan Merapi.


Pemerintah Indonesia Sabtu mengerahkan tentara untuk mengungsikan dengan paksa penduduk dari lereng-lereng gunung Merapi, gunung berapi yang paling aktif di Indonesia.

Tentara itu dikirim setelah Gunung Merapi meletus dashyat lagi, yang memaksa penutupan sedikitnya satu sekolah dan penutupan sementara bandara kota Yogyakarta, 20 kilometer jauhnya ke sebelah selatan.

Palang Merah Indonesia mengatakan, sedikitnya 36 orang tewas sejak Merapi mulai menyemburkan abu dan gas panas dalam serangkaian letusan mulai Selasa.

Sementara itu, tim penolong terus berjuang melawan cuaca buruk untuk mengirim bantuan kepada korban yang selamat dan terlantar akibat terjangan tsunami di Kepulauan Mentawai.


Jan 2011: Australia

emua warga kota Condamine, sebanyak 130 orang, dievakuasi menggunakan helikopter, Kamis (30/12), setelah kota tersebut perlahan tetapi pasti terendam air.

Neil Roberts, Menteri Pelayanan Darurat Negara Bagian Queensland, mengatakan, Condamine adalah satu dari 13 kota yang penduduknya harus dievakuasi pada hari Kamis karena ketinggian air terus naik. Menurut dia, total penduduk yang telah dievakuasi mencapai 2.000 jiwa.

Di Bundaberg, Queensland tenggara, sekitar 120 rumah penduduk tenggelam akibat luapan Sungai Burnett yang membelah kota itu. Wakil Wali Kota Bundaberg Tony Ricciardi mengatakan, sebanyak 400 orang dievakuasi sepanjang malam sejak hari Rabu.

Semua warga kota Theodore, sebanyak 300 orang, juga telah dievakuasi oleh tentara Australia, Rabu.

Salah satu kota yang terparah terkena banjir adalah Emerald, yang berpenduduk 15.000 jiwa. Sungai Fitzroy, yang mengalir melalui kota itu, meluap dan diramalkan akan mencapai puncaknya pada ketinggian 16,3 meter, Jumat siang ini, dan menenggelamkan lebih dari 80 persen wilayah kota. Di stasiun pengamatan Biro Meteorologi Australia (www.bom.gov.au) di kawasan Riverslea, ketinggian air Fitzroy bahkan sudah mencapai 23,53 meter di atas jembatan di lokasi tersebut.

Jeff Perkins, peneliti di Biro Meteorologi Australia, memperkirakan, aliran air Fitzroy akan menyebabkan banjir terburuk dalam 50 tahun terakhir di kota Rockhampton, yang terletak di bagian hilir dekat pantai. ”Banjir akan sangat besar di sana minggu depan, dengan ketinggian air bisa mencapai 9,4 meter, sama dengan banjir tahun 1954,” tutur Perkins....

Sengketa di Timur Tengah



Tsunami di Jepun.

TOKYO, 11 Mac: Gempa bumi bermagnitud 8.9 pada skala richter melanda Jepun awal petang tadi mengakibatkan tsunami setinggi 10 meter melanda bebarapa bandar kawasan pantai negara itu.

Kejadian itu mengakibatkan banyak kes kecederaan, namun kes kematian masih belum diperolehi dari kawasan yang dilanda bencana di pulau Honshu.

Ombak setinggi 10 meter dilaporkan melanda Sendai di timur laut Miyagi, pulau Honshu mengakibatkan banyak kapal, kereta dan sisa runtuhan dihanyutkan ke kawasan bandar. Gempa bumi itu mengakibatkan gegaran kuat bangunan di Tokyo yang dihuni 30 juta penduduk.

Sekurang-kurangnya enam kes kebakaran dilaporkan di Tokyo akibat gempa selain menyebabkan sistem subway dihentikan, siren kecemasan dibunyikan dan orang ramai berpusu-pusu keluar dari bangunan.

Kepulan asap dikesan membabitkan sekurang-kurangnya 10 lokasi di bandar raya itu di mana lebih empat juta kediaman terputus bekalan elektrik selain beberapa kawasan ditenggelami air termasuk kawasan letak kereta Disneyland Tokyo.

Gempa bumi berlaku pada jam 2.46 petang (0546 GMT) selama dua minit dengan gempa pertama kira-kira 400 kilometre di timur laut Tokyo, menurut US Geological Survey.

Ia diikuti beberapa gempa susulan antaranya sekuat 7.1 skala richter.

Perdana Menteri, Naoto Kan memanggil sidang Kabinetnya sejurus dilanda gempa dan kerajaan Jepun menghantar kapal tentera lautnya dari Tokyo ke kawasan yang paling teruk di timur laut Miyagi.

Jepun terletak di atas Lingkaran Api Pasifik dan turut mempunyai titik gunung berapi di mana Tokyo terletak di antara kawasan paling berbahaya.

Amaran tsunami turut dikeluarkan kepada Taiwan, Russia dan Kepulauan Mariana, kata Pusat Amaran Tsunami Pasifik. - Agensi

No comments: