Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, November 6, 2009

Wonderful things happen...




Perkara yang baik datang setiap hari. Anugerah Allah dengan kesihatan yang baik,kebahagiaan yang tidak terhitung dsbnya (yang kita sudah anggap biasa, Alhamdulillah...

Perkara yang miracle (yang bukan kebiasaan)tidak akan datang selalu...
1. Setelah dua minggu berkursus,kawan baik saya,yang juga my God sister,balik dari Pangkor. Dia bertudung di sekolah sebab dia fikir di sekolah kami wajib bertudung,bila keluar,dia tidak bertudung. Alih-alih bila dia balik dari Pangkor,satu petang apabila kami plan keluar bersama,tiba-tiba nampak dia keluar dengan bertudung. Alhamdullillah.Katanya 'sudah sampai seru',saya hanya tergelak. Walau pun tuntutan menuntut aurat adalah wajib,perkara macam ni,tidak boleh dipaksa. Walau pun sering keluar bersama,pada hemat saya,sebagai kawan,saya boleh menasihatinya,tetapi sesuatu tindakan mestilah dibuat dengan penuh rela.

2. Buku saya sudah mulai dijual di kedai-kedai..(nampaknyalah)jadi silalah dapatkan satu. Pesan saya cuma satu,beli dan baca...jangan pula curi dan baca atau beli tapi tak baca-baca...

3.Sahabat karib,Masita (sebab itu watak kawan baik saya,dalam novel adalah Masita)saya juga tiba-tiba berkelapangan esok,jadi bolehlah saya bertemu. Adus,kagen juga. lama juga plan untuk bertemu,maklumlah, sebagai wanita berkarier ni,apabila seorang bz,seorang lagi tidak... finally,Alhamdulillah.

4. Saya pergi bertemu kakak (bekas guru) kak Rumi,seronoknya bercerita mengenai kejayaan anak-anaknya. Dahulu semasa sebelum Kak Rumi berpencen,dialah menjadi'telinga,bahu,mata'yang saya perlukan.Nasihatnya bernas bagai seorang ibu. dari ceritanya,dahulu katanya orang agak tersenyum sinis apabila mereka menghantara anak-anak mereka ke sekolah agama,maklumlah persepsi orang,"sekolah agama kurang berjaya".Sebaliknya,anak-anak Kak Rumi membuktikan sebaliknya.Ada bakal doktor,jurutera,syariah dan ada juga yang bekerja daripada lulusan Mass Media dan bussiness. Melihat kejayaan seperti ini membuat rasa bahagia.


5. A miracle Pot luck's week..

Tiba-tiba bilik guru kami perlukan 'di-wayering' semula,jadi berangkutlah kami ke makmal sains. Dibahagi kepada dua makmal. Mungkin mahu hampir dan 'berchatt dengan kawan' jadi secara automatik terbahagilah kepada dua bahagian. Kami di makmal B ni,secara tiba-tiba datang idea untuk 'pot luck'. Disebabkan tidak mahu setiap hari perlu memasak, kitaorang ambil giliran memasak,semuanya lebih kurang 35 orang. Bermula Isnin lepas, setiap hari 4-5 orang akan mengambil giliran memasak. Best, makan free,maklumlah. Daripada spaggetti,nasi goreng,laksa utara,laksa johor,nasi berlauk,nasi kerabu,nasi lemon,nasi butter herba,ayam masak merah,daging kicap ikut suka saya (nama resepi saya)mee tomato.mee kari,mee tomyam,nasi paprik,sehinggalah ke makanan Barat seperti Stew dan roti Perancis serta puding,caramel,kek..Tiba-tiba keriuhan Pot Luck kami dapat pula dihidu oleh makmal sebelah,adalah pula yang berkecil hati sebab mereka tidak dijemput sama. Bukannya berkira untuk tidak menjemput sama,tetapi maklumlah jika dicampur dengan jumlah 'sana' jumlahnya sudah dua kali ganda. Yang nanti teruk adalah tukang masak. Kebetulan member yang uruskan hal ini'soft hearted' hatinya...kalau saya saya berseloroh saja baliklah,"kenapa tidak saja adakan pot luck di sana juga'..habis cerita.Takkanlah susah sangat mahu anjurkan 'pot luck' sendiri.Tapi mungkin juga mereka teringin mahu merasa makanan chef-chef terkemuka di sini.A reason to me,just to create a positive thinking.

Maka, bermulalah episod baru,menjemputlah pula orang di sana, pening jugalah kepala. Bagi menyelamatkan keadaan,diwujudkanlah tabung derma supaya yang tidak memasak ni menderma sedikit tabungan untuk menampung barangan mentah... kira okay cuma tukang-tukang masak ni kepenatanlah.... Tidak merungut,sekadar menyebut sahaja.Sebab sebagai seorang muslim,kami sering mengingatkan antara satu sama lain,'memberi makanan walaupun sesuap makanan,ada berkahnya. Pasti Allah akan memberi ganjaran rezeki balik kepada kami" Memasak perlu menyucikan hati. Perlu ada niat yang betul. Setiap kali memasak,selepas bismillah,sentiasa memasang niat agar masakan menjadi,agar sedap dimakan,selamat dimakan dan semua orang dapat mendapat rezeki yang biar sedikit tapi cukup dikongsi bersama.

Yang senior ni agak letih sikitlah, sebab kak Long,Kak Ngah,Kak Yam dll lagi,kami selalunya menjadi pasukan 'back up' memasak agar makanan mencukupi untuk setiap orang. Kalau sudah hampir setiap hari asyik mengadap kuali dan periuk,letihlah juga. Ha ha...Tapi itulah,positifnya adalah memantapkan skill memasak...Tidak saya sangka semua kawan-kawan muslim saya ni terror memasak,kalau yang isteri atau mak orang,saya taklah terkejut,biasalah..yang bujang-bujang pun terror...

Hari rabu lepas adalah hari yang saya gelar sebagai 'single's pot luck day' kami biar je adik-adik junior kami mengasak bakat. Amazingly, ada mee kari,mee tomato,nasi paprik,caramel,kek. terkejut juga melihat adik2 saya yang baru pertama kali menggunakan periuk besar,pandai memasak (periuk kami le,pinjam)Saya memberitahu mereka, saya mahu iklan,kepada para bujang di luar sana,siapa yang mencari calon isteri,apa lagi.. kirimkan saya nama,alamat tempat kerja dan slip gaji... saya akan interview dan membuat lawatan ke tempat kerja... mereka semuanya cun,baik dan pandai memasak. (Patutnya hari diaorang memasak tu jemput je jejaka-jejaka yang baik hati,ganteng dan makan bersama ha ha ha...Saya plan mahu iklankan jugak,tapi takut boss saya marah melihat ribuan orang beratur di luar pagar sekolah...)

Jadi, wonderful thing nya adalah,kami dapat duduk-duduk bersama,lebih mesra.Maklumlah sepanjang tahun,sibuk dengan pelbagai perkara.Semasa pot luck inilah kami dapat duduk dan menikmati keseronokan bersama. kalau kami bergabung tenaga,memasak dan membuka restoran,pasti banyak restoran yang menangis...

Alhamdullillah dengan perkara-perkara indah yang berlaku.Harapnya akan banyak lagi miracle yang akan datang. Percayalah,jika anda yakin,keajaiban pasti berlaku.

No comments: