Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, November 10, 2009

Alhamdulillah..

Semalam ingatkan suami sambil mengusik dia,"jangan lupa beli present for my birthday"
"nak benda mahal ke murah?"
"mahal la since abang dah tanya.."menjawab sambil tergelak.. tanya pulak.
"danau kota ke KLCC?,"dia bertanya balik.
"La,mahal from KLCC la."terbayang butik LV di sana. Saya masih menyambung gelak. Kot iya hubby ni,tanya soalan pelik,macamlah nak hadiahkan saya beg LV Rm 15 ooo ke.
"pergi tengok wayang okay?" La. Hadiah mahal ni rupanya pergi tengok wayang.Tergelak panjang saya.
Sebenarnya saya tak kisah pun kalau tak dapat hadiah semasa birthday. Ada 365 hari setahun,kalau mahu tunggu ulangtahun kelahiran saja baru mahu belikan hadiah,alamatnya rugilah... Sekali sahaja setahun! kasihannya. Suami boleh beri hadiah bila-bila masa dia suka... Saya kalau beli hadiah,saya beli je tanpa menunggu hari istimewa,saling menghadiahkan bukankah akan mengeratkan perhubungan.Memadai kalau dia mencintai saya sehingga ke hujung nyawa. Tidak asa gunanya kalau hari ini dia hadiahkan saya cincin belian Herkimer 24 karat atau belian 'blood diamond' Afrika hari ini, dan bulan depan dia mengkhabarkan saya, "yang,abang baru kenal perempuan lain."

Kalau adik ipar saya Rin,setiap kali bertemu dia akan menghadiahkan sesuatu,jadi sudah menjadi trend untuk kami memberi hadiah antara satu sama lain...tidak perlu hadiah yang mahal pun,memberi dengan hati yang ikhlas lebih baik daripada hati yang tidak ikhlaskan?

Lagi pun sudah berpuluh tahun menyambut harijadi,apalah yang istimewa sangat. Sepatutnya menginsafi diri kita, Allah beri 'bonus' setahun lagi supaya kita menyiapkan diri bagi menghadapi Dunia Akhirat. Doa saya supaya dipanjangkan umur,jodoh yang berkekalan,rezeki yang murah dan berkat,diberi ilmu pengetahuan yang berguna untuk dunia dan akhirat. saya percaya ada pasangan yang saling memberi hadiah yang 'mahal' belaka,sayangnya jodoh tidak pula berkekalan. Kadang-kala ada juga kawan2 saya yang menghantar 'bunga' ke sekolah,yang saya tidak fahami hanyalah ke nama perlu hantar ke sekolah,bukankah boleh saya dihantar bunga tersebut ke rumah sahaja? Pada saya,bunga? saya tidak mahu. Bukannya boleh dimakan 'bunga-bunga' tu,paling tidak,dua-tiga hari,bunga akan layu. Kalau dibeli makanan,lega juga perut.Menjadi seorang yang praktikal menjadi amalan hidup saya sejak kecil. Parent saya kalau mahu hadiahkan barang pasti akan diberi sesuatu yang berguna. Bunga-bunga tak main..


Ada juga pasangan yang selalu memberi bunga, tapi dalam diam, hari-hari rupanya si isteri memarahi suami. Apalah gunanya dihantar bunga,padahal saling tengking menengking setiap hari.

Semasa konvokesyen dulu,agaknya, keluarga saya sahaja yang tidak membeli bunga.. ha ha... tapi malamnya kami makan besar di restoran seafood. Biasanya kalau berkumpul ramai-ramai bapa saya suka belanja anak-anak dan cucu-cucu di Seafood restoran atau pun,kami akan beli seafood,masak dan makan ramai-ramai.

Pun begitu, saya menyimpan 'seven wishes' harijadi saya sehingga suami mempunyai 7 juta dollars sebab pernah dia katakan, "kalau abang ada banyakkkkkkk duit lebih sangat,gunung pun abang kasi,"kepada saya ketika saya bertanyakan kepada dia,mana set diamond saya ketika ulangtahun perkahwinan dulu.

Saya menjawab balik, "kalau abang ada banyyyyakkk duit lebih,ayang tak mahu sekadar Gunung Semanggol,atau Gunung Jerai, Gunung Raya atau Mat Chincang kat Langkawi pun tidak cukup,ayang mahu Gunung Everest..." Dan suami yang tak pandai tergelak pun, tergelak balik.

Dan saya tidak perlukan harta setinggi gunung sebab tidak boleh pun menjadi barangan tukar ganti di 'sana' nanti,cukuplah kasih sayang yang boleh membawa dan menjadikan dunia ini 'syurga' buat saya.

No comments: