Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Saturday, March 20, 2010

Pengalaman pertama sebagai penulis.

Puan Laila Hana, staff KarnaDya yang juga anak kepada Kak Aina Emir. Bukan sahaja peramah, tetapi sentiasa 'cool'.

Suasana di Gerai KarnaDya C6-C10, Hall 2,PWTC,KL.


Dr Wong Huey Siew (berbaju biru)penulis buku:Tiru macam saya -sebuah buku motivasi yang sangat membina memandangkan dia tidak dapat melihat (oku)


Kak Aina bersama dinding karnaDya yang dimekap cantik. Drama daripada novel Kau Laksana Bulan akan mula bersiaran di Drama TV2 mulai 19 Mei 2010. Tengok jangan tak tengok.



Saya bersama penulis Nora Isa.






Staf KarnaDya yang sangat baik hati dan peramah.




Penulis kak sifu saya, Mimie Afinie.






Salah seorang pembeli buku saya, Tima tacih ya. And nama please, saya sudah lupa.







Bersama penulis buku Red Dress Ink, Laura Caldwell. Buku Red Dress Ink adalah buku terjemahan Inggeris ke dalam Bahasa Melayu dalam tujuan memperkayakan bahan bacaan dan latar Inggeris kepada rakyat Malaysia.


Hari ini merupakan pengalaman saya yang pertama sebagai penulis di Pesta Buku. Lain rasanya. Sedikit teruja dan berdebar. Selalunya saya ke Pesta buku sebagai pembeli. Kebiasaannya tidak akan menoleh ke kiri kanan, sebaliknya saya akan terus meluru ke tapak2 penerbitan yang memang saya sudah 'tandakan' awal-awal lagi apabila melihat tapak pesta.

Kali ini berbeza kerana saya hadir sebagai penulis buku, terasa begitu jauh sekali walaupun duduk diapit Kak Aina Emir, sifu saya dan Kak Mimie Afinie (sebab buku mereka sudahpun mencapai ke angka lapan buah dan lebih dan saya baru bermula- dalam hati berbisik positif, tak apa, mereka pun bermula dengan satu buku dan buku saya akan meningkat kepada dua buah tak lama lagi.. Insya-Allah)Ternyata tidak rugi seharian bersama mereka yang peramah dan sproting dan tidak lokek berkongsi ilmu. Tentulah mereka lebih ramai peminta daripada saya... he he he (dan saya tidak cemburu, saya perlu menunggu 2-3 tahun untuk mengumpul peminta saya juga... he he) lagipun buku saya sudah pun dijual mulai oktober 2009. Ramai peminat 'hard core' KarnaDya sudah sejak awal pun membeli buku-buku KarnaDya. Jadi saya perlulah belajar satu strategi baru, buku baru perlu dikeluarkan awal tahun, jadi pembeli akan membeli buku baru di Pesta buku. Saya ada kurang 8 bulan untuk merealisasikan impian, buku baru menjelang Pesta buku 2011, terasa tercekik sendiri sebab buku ketiga saya, saya belum bermula dengan secebis ayat pun.. OOOwww..

Terima kasih atas motivasi mereka. Pengalaman dan kata-kata peransang yang mereka berikan merupakan bekalan inisiatif yang mengharungi ke alam dunia penulisan. Maklumlah, di dunia luar sana, lebih ramai yang suka menjemuh dan mencari kesilapan orang lain daripada melihat yang positif. Kadangkala pelik, dalam buku yang setebal 4oo mukasurat, banyak perkara baik yang patutnya dilihat, bila ditanya mengenai buku: jawapannya 'entahlah' dan yang dinampak hanyalah lima enam perkataan yang silap dieja.. he he. Ada juga pembaca saya, Kak Noriyah,Kak Yam, keluarga saya dan ramai lagi, yang memberi motivasi. Pokoknya, apa yang kita lakukan, tak payahlah melihat kelemahan yang orang lemparkan. Padulikan kata mereka, maklumlah 100 pembaca, 100 pulak kerenahnya... Bagaimana mahu menulis 100 cerita dengan pengenalan dan pengakhiran yang berbeza.. he he he.. (seperti kata kebanyakkan penerbit dan penulis skrip : suka hati sendirilah) cuma komen-komen pembaca diambil penilaian agar memantapkan penulisan. Kepada saya, komen tidak mematahkan semangat saya, dalam hati saya berkata teguh, kalau mahu komen bukannya susahkan, tulis sahaja 2-3 perenggan... kalau tulis buku mahunya juga 8 -12 bulan. (kalau kata mudah, cumalah...)

Kagum bertemu dua penulis cilik, yang baru berusia 15 tahun, Hasif Hamsari dan Fatin Harnani. Saya kagum betul dengan keduanya. Kalau zaman saya dahulu, ada orang yang memberi saya peluang mengasah bakat, agaknya sudah lama saya menjadi penulis.. hmm bestkan memandangkan saya sudah pun menulis cerpen dalam tersiar di majalah pada awal usia 16 tahun) Saya tabik spring kepada mereka. Adik Hasif datang jauh dari Melaka untuk bersama peminatnya. Saya belum membeli buku mereka. Insya-Allah, saya akan beli dan baca.

Seronok bertemu penulis lain, Nora Isa. Bertemu Dr Wong Huey Siew (seorang OKU yang tidak dapat melihat) dan mempunyai kelulusan PHD memkagumi saya. Bukunya berjodol, Tiru macam Kami adalah hasil gabungan penulisannya bersama Mohamad Nor. Saya sempat membelek separuh daripada hasil penulisannya dalam LRT tadi. memberangsangkan, sebahagiannya pengalaman nya sebagai OKU semasa sekolah dan alam kerjaya yang begitu mencabar. Membayangkan tiang dan longkang sebagai musuh utama cabaran kehidupan. Bayangkan bagaimana seorang yang buta dapat mengharungi kehidupan dengan baik
dan berjaya sepatutnya menjadi satu motivasi yang tertinggi buat kita. Terasa malu juga pada diri sendiri, saya yang celik, hanya ada ijazah biasa, sedangkan Dr Wong mempunyai PHD.
Staf-staf yang peramah, dan memang enjoy seharian di Gerai KarnaDya. Esok, datanglah beramai lagi! Esok saya sanggup menunggu sehari lagi di Gerai KarnaDya.. seronok...!

No comments: