Dalam perancangan,cuti Deevapali selama 5 hari,jumaat-selasa, macam-macam perkara dirancang dalam minda... banyak kerja sekolah dan kerja sendiri boleh dihabiskan... tapi kitakan manusia,hanya merancang... hari sabtu ke pawagam,menonton, Papadom, I can say, two thumbs up! syabas.. ternyata filem Melayu,hak milik orang Malaysia belum lagi 'mati akal' dan 'mati daya cipta'... cemerlang sekali kerana mencipta kelainan.
Pagi Isnin,tak breakfast sebab malas memasak.. roti pun tak ada, jadi makan tengah hari jam 12... masa tu perut dah rasa semacam je... angin.. agaknya tempias Ribut Melur agaknya..rasa malas.. pergi keluar,belikan lauk, ada ayam goreng,sayur campur dan sup.. malamnya aduh! diarrhoea melanda... atk cukup dengan itu, sakit kepala dan vomiting.. teruk juga, 10 kali.. dan saya jadi k.o.. (agaknya macam kena tumbuk 10 kali oleh Muhammad Ali)sepanjang malam, sakit pukul 7-8 pagi... tidur pun bukan macam tidur lagi, 'black out'@ pengsan.. ada masa tu makan kraker senbab lapar sangat,asyik muntah, dan vomit keluar ikut hidung juga. .. Suami ada ajak mahu ke dr,tapi dr malam ni tak minat sangat.. (sebab pernah kena 1 ubat telinga yang kecil pun,dia charge RM 70,tak munasabah, lepas tu tak baik juga dan terpaksa pergi ke dr saya siangnya,bayar RM 25 dan sembuh)jadi bersabar je sampai klinik dr saya bukak.. Ingatkan cepat lega, rupanya selepas ambil ubat,diarrhoea dan vomiting lega, alhamdullillah, tapi sakit kepala berterusan sampai petang juga...
Malam,dah lembik lagi.. he he.. tidak berungut sebenarnya sekadar menceritakan.. dalam penyakit sebenarnya Allah sembunyikan fazilat (diet semulajadi ni.. he he) hari ni tak berani makan pedas dan berminyak lagi... pagi tadi,bihun kosong je, kalau ikutkan selera manalah sedap... tengah hari jam 12.05 tgh, perut rasa memulas lagi (like spining in the stomact )... sudahlah kat kelas ...minta murid buat kerja sendiri je, adus... kata murid, cikgu pergilah ke tandas melihat saya berkerut-kerut.. (haiya kalau nak ke tandas,dah tentulah sudah pergi..adus..budak2 ni)
Balik ke rumah jam 2 petang,perjalanan yang biasanya mengambil masa 3 minit terasa seperti 3 jam... dan tidak pernah segembira ini apabila nampak tandas bilik.. ha ha ha... dan sampai petang,masih bloating dek angin.. adus...
Saya ingatkan virus anti cuti je,dah kerja pun melanda juga.. alamatnya kena makan bubur nasi je malam ni... semua orang pun terpaksa diet juga..
Page Novel Nora Fuad.. interaksi secara terus! Online Bersama
Jom Berkomunikasi.
NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN
. Facebook -Nora Isma Fuad
. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)
. E-mel - norafuaddj@gmail.com
Nora Fuad@ Novel Pertama.
Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
me..
Nuffnang
My Guest Book,Kindly sign In..thanks
Followers
Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010
Facebook: Nora Isma Fuad
(Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je)
Ulasan buku:
Klik pada tajuk :Berita harian.
Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan.
Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO
Dimensi Cinta
Pengarang: Nora Fuad
Tebal: 441 halaman
Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd
Harga: RM19.00 senaskhah
Bintang: *****
Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku
Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..
Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Ke Langkawi? Info
Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".
Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.
Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.
karangkraf
Popular Posts
-
Alhamdulillah.. feeling better... tekak masih sangat sakit..telinga (both sides) juga sakit..mungkin badan terlalu panas sebab tak boleh man...
-
Terima kasih Sarah Fong untuk coklat yang sedaaaaapp, cuma berat cikgu sudah bertambah 1 kg.... adussss Terima kasih Shawn Ong, lepas ni, su...
-
shukur alhamdullillah.. dah sihat ..tapi kenalah berjalan perlahan-lahan.. yang pening tu satu je, tak boleh mandi sampai tiga hari, lap-la...
-
Secara tiba-tiba, aku merinduimu, barangkali sebuah lagu lama, yang biasa didengari dulu. Saya tiba-tiba disambar kerinduan yang sangat pada...
-
Kesibukan di sekolah, ada masanya sudah ke tahap gaban! Apatah lagi situasi dengan murid yang agak mencabar akhir-akhr ini. Tidak mahu ...
-
Selamat Hari Ibu kepada para ibu.. 2006 lepas, saya dan mama saya menyambut hari ibu dengan majalah jelita, seronoknya... tahun lepas saya...
-
ONE KRISTAL AKAN MENGADAKAN PAMERAN BUKU DAN ALATULIS BERSEMPENA DENGAN “KEMBALI KE SEKOLAH PADA 19/12/2013 HINGGA 31/12/2013 BERTEMPAT D...
-
Jika ditanya kepada mana-mana pendidik pun, sejauh mana mereka sukakan sekolah dan murid mereka, tentu mereka lebih sukakan cuti sekolah! Be...
-
Setelah beberapa hari memasang niat untuk berjoging,asyik tergendala sahaja,hujan dan pelbagai masalah dan alasan yang dicipta sendiri...fin...
-
Barangkali, tidak terlambat untuk ucapkan terima kasih berjuta-juta kali atas sokongan anda..semuanya murid,guru, sahabat dan keluarga atas...
No comments:
Post a Comment