Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, May 18, 2008

Cinta: Luahan cinta, man vs woman




Situasi 1

Lelaki dan perempuan ini sudah lama bersahabat, kenal, mesra tapi bagai ada 'puzzle'..masing2 simpan perasaan sendiri, masing2 takut mahu mulakan atau curah perasaan.. kenapa? sebenarnya ada satu sindrom.. panggil sindrom penolakan.. rejected ... semua orang takut sangat kalau ditolak, tidak diterima..

antara jawapan 'rejected' ...kita kan kawan
... I belum bersedia...
... ya ke? I dah ada boyfriend.. etc etc..

siapa yang patut bertanya dahulu... lelaki atau wanitanya ?

Kalau yang muslim, senang sahaja... jawapannya lelakilah.. sebab dalam perkahwinan yang mengangkat nikah 'ijab dan kabulnya' dilakukan oleh lelaki..

jika anda lelaki, masih dalam teka-teki yang berserabut, banyak sangat 'puzzle' yang berlubang-lubang, tidak pasti sidia anda tu betul2 sukakan anda ka? cintakan anda ke? sudi berkongsi hidup bersama anda ke?

jawapannya... duduk, berbincang hati ke hati..

kalau yang teman wanitanya kata, dia belum bersedia.. tanya dia lagi, sebab ada dua kemungkinan, 1. memang belum bersedia- mungkin masih belajar, tak pandai masak ( he he)masih musa sangat, mahu bekerja dahulu... alasan yang bukan menunjukkan dia reject anda tetapi dia betul2 belum bersedia..

2.Dia memang 'reject' anda sebab ada orang lain.. in other word, tak ada jodoh...

3.kalau dia kata, kita ni kawan dulu, so ada kemungkinan baru cinta mula berputik kot atau memang just kawan...tanyalah dia lagi, ada kemungkinan ke, yang kasih boleh berpnjangan...

4.Tapi kalau dia kata 'kita kawan biasa'.. meaning, ada tiga kemungkinan.. ada kekal sebagai kawan atau jadilah dia ex lover anda...atau di masa depan, anda dan dia akan bersatu di 'pelamin'...

so lelaki, pleaselah take a move... kalau anda diberi alasan oleh wanita, itu dan ini, anda tidak perlu rasa malu...dia ada alasan yang tidak bersedia terima cinta atau barangkali berkahwin dengan anda...sakitnya macam orang cubit sahaja, sebab apabila wanita ni apabila dia bersuara, itulah suara hatinya... kena sabar, ambillah hatinya terus..

sebaliknya, kalau wanita yang perlu tanya lelaki, sudahlah ditolak, dimalukan lagi... rasanya macam 'kudung kepala'...apabila kena reject...

Jadi, man perlu bertindak dahulu, jangan tunggu dan tunggu sampai tergigit jari...


Situasi 2

Kisah a lady dengan ex dia... berkasih lama, hampir 7 tahun, namakan apa yang dia tidak lakukan, hantar kek coklat, bulan puasa, apabila boyfriend kata, susah nak beli makanan, siap hantar lagi... dah kenal keluarga...

... sekali bila ditanya bf nya, katanya kita kawan biasa... sekali, tapi sigadis sabar lagi, setialah kononnnya...tunggu dan lihat lagi, cuma mengapai mimpi...

... last2, apabila tanya lagi, jawapannya sama...

kesimpulannya... kalau wanita yang kata kawan biasa, ada kemungkinan, bertukar cerita.. kalau man, maaflah, baiklah putus cinta daripada merana..


Situasi 3

...dah bosan dengan cinta2 yang tak menjadi, si gadis sudah nekad, 3 kali bertemu, setelah chatting bermati-matian, dgn bil telefon yang tinggi (sebab masa tu tak ada sms)dia terus bertanya... kalau tuhjuan man tu hanya suka-suka, tak adapun niat mahu berumahtangga, baiklah diputuskan segera persahabatan.. jadi.. cepatlah dapat jawapan..

...soal komitmen kadang2 lelaki ni pelik sikit, kalau anda perempuan yang berani (seperti saya ha ha ha) rasa sudah lama berteman dengan buah hati, tanyalah dia saja, jangan biar anda dipermainkan jiwa, sekurangnya kalau cinta nada ditolak sekarang, masih belum terlewat bertemu orang lain...

...kalau sudah seperti situasi 2, kan buang masa sahaja...

so selamat mencurah rasa... biar berani sekali, daripada menanti kasih yang tidak pasti...rugi membiarkan hidup anda dalam memberi kasih sejati tapi, dia tidak peduli.. rugi2..

No comments: