Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, May 27, 2008

Naluri??? Intuisi?? anda yakin dengan rasa hati anda??

Pernah anda percaya naluri (instinct)atau gerak hati/ intuisi/ rasa hati anda? Saya, hmm kadang-kala juga, bergantung kepada keadaan.Biasanya kalau saya 'blind date' dulu, kali pertama, saya jumpa lelaki itu, kalau intuisi saya berkata, ' hmm, saya tidak suka lelaki ini', saya tidak akan berjumpa lagi dengannya...dengan saya, tidak ada la peluang kedua.. sorry not for me...

Teringat saya saya ada 'blind date' dengan seorang pakar ICT, bekerja dengan tentera...so dalam fikiran saya, tentu orangnya tinggi, bertubuh sasa..tak handsome, itu perkara kedua la..sekali bila jumpa, alamak, gemuk, pendek.. oklah, letak tepilah, rupa tu hanya fizikal sahaja... mungkin dia baik hati, siapa tahu? kali pertama dia jumpa, dia buat ' bad joke'...

dia kata ," u jadi cikgu, u ajar apa?"

I said," sejarah, Bm"

he said," so u mesti tak pandai matekan?"

dalam hati,saya berkata, ' hey, is this a joke or what?, bunyinya macam mempersenda sahaja... well, mungkin saya tidaklah mahir sangat dengan mate, tapi, saya tetap lulus cemerlang dalam spm tau, dalam mass com, saya juga skor kertas matematik ... dalam hati, geram semacam je.. tapi mamat ni tak tahu kot, yang dia telah mengguris hati saya..

apa lagi, bila diajak date lagi, pelbagailah alasan saya...dia ada juga boring, katanya, ' u ni asyik ada alasan je,.. kenapalah dia tak sedar, I hated saying, tak naklah... he he.. sampailah saya pindah ke kampung , tukar nombor phone.. outtt... sorry...

saya juga pernah dating satu mamat ni, a dr... dalam internet, mak ooi, romantis giler...masa tu dia kat australia, saya kat langkawi, dia balik kerja kat sini, kamipun datinglah ditemani ena, (he he, sebab dating some where in Ipoh)..tapi mamat dia macam orang bisu, tak best langsung...finally, saya tak berjaya kahwin dr..dia yang kata, saya too good to be with him, dengan macam sedap je.. he he.. sebab dia membosankan, saya kira...

Mungkin saya pernah sebut, saya dah lupa, saya jumpa my sweet dear hubby di dalam internet... saya kat langkawi, dia kat jb/ kl... 3 minggu chatting kadang tu sampai tak tidur, saya pergi kerja mengantuk tapi muka bercahaya.. he he..masa tu, scanningpun tak ada, build in kamera tak ada, tak tengok mukapun, tapi seronok bercakap dengan dia, matured...funny...share banyak perkara (tapi tak le jatuh cinta, belum jumpa kan??) the feeling was... seronok la.. chatting.. sampai satu ketika, dia kata, He want to hear my voice... saya tunggu dengan debaran call dari dia,dia kata 12.00 dia call.. tak sabar sangat,saya call dia 11.45 malam, saya call... nice voice... hu hu.. diapun kata saya nice voice... (tapi kalau sekarang saya bernyanyi, kalau saya tanya, macam mana bang, Can I sing??, dia akan jawab, janganlah yang, hamcusss) well, naluri berkata, mungkin dia ular putih saya before.. hmm..

next step, dating... 7.9.99 jumpa kat one utama... saya datang kl bercuti, duduk dengan family angkat saya di pantai dalam...dia bercuti, temani saya 3 hari, sabtu, ahad, isnin.. (entah mana datang idea giler, berjanji nak dating sampai 3 hari padahal belum tengok muka lagi... well kami ada berjanji nak hantar gambar, saya ada hantar gambar saya tapi dia tak kirimkan gambarpun.. tipu juga dia)

Kawan saya ada pesan, takut kalau saya keremotkan muka saya ketika bertemu dia, orang scorpion like me, sukar sembunyikan perasaan..cepat pamerkan apa isi hati mereka.. kalau happy, okay la, if not, muncung muka boleh gantung menyangkut baju( itu kata suami saya la)so tawwakkal sajalah...

naluri saya berkata, dialah orangnya kot... cuba juga sembahyang istiharah, rasanya happy je... lastly saya beranikan diri, saya tanya dia, ke mana hubungan kita ni, kalu setakat nak main2, well, I got to say good bye... dia kata dia akan fikir pasal ni, masa tu suspen habih...(bila dah kahwin, baru dia cakap, dia sudah jatuh hati apabila kami bertemu.. huuiihh, jahatnya dia)

lepas tu... jan 2000, dia purpose...dia jumpa family saya, saya jumpafamily dia, well...happy ending...

Apa naluri sebenarnya, rasa hati terhadap sesuatu... kadangkala naluri memberi amaran tidak baik, tetapi kita abaikan amaran itu??? dua kali saya terkena, kereta saya kemalangan ketika dipandu oleh orang lain... 2 kali, teruk giler.. lain kali, saya akan bercerita pasal naluri dan kereta???

No comments: