Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, May 16, 2008

Kisah guru saya...Al Fatihah...(buat muslimin)






Seperti anda juga, saya ada ramai guru-guru saya,dari tadika sampai ke universiti (sampai ada yang jadi ex-lover ha ha ha)..

Ada dua guru saya yang kembali ke Rahmatullah... seorang ustazah mengaji quran saya, merangkap guru tadika saya.. ustazah Aisyah di langkawi... alfatihah..

Seorang guru saya ni, guru yang paling saya sayangi, malangnya disebabkan sifat orang melayu yang malu mahu katakan 'sayang' atau 'hargai',kita selalu simpan perasaan sendiri sahaja... dahulupun, murid seperti saya tidak pandai beri kad atau hadiah, seperti murid sekarang.. namanya Puan Salmiah Siru.. dia guru saya semasa saya di SMK Mahsuri,Langkawi semasa tingkatan 6 rendah dan atas.. Saya tingkatan 5 di SMK Sultanah Bahiyah,Alor setar..tingkatan enam, malas mahu tinggal di asrama lagi...

Sejak masuk sekolah, dialah guru idola saya... saya masih ingat segalanya tentang dia, tudungnya mesti warna putih, kasutnya mesti hitam, bertutup...walaupun apa warna bajunya..orangnya lembut, tidak pernah marah2 apalagi menjerit seperti saya (kadangkala- mungkin juga sebab semua murid baik-baik belaka seperi kami dahulu)

Allahyarhamah mengajar subjek, geografi, subjek yang saya paling suka masa itu... paling teruk kami kena denda adalah kena berdiri atas kerusi... mukanya sentiasa senyum... dan senyum.. berjumpalah pada waktu bilapun... dan dia akan terus tersenyum...

Allahyarhamah juga adalah bekas anak murid mama saya, jadi dia panggil mama saya, kak Salma (selepas sama-sama bertugas)...hubungan kami kira unik la..sebab saya pula jadi murid Puan Salmeah...dua generasi yang mendapat ilmu daripada ibu kepada anak...

Sudah lama saya berniat menghantar kad, hadiah sempena hari guru, tapi entahlah pelbagai kengkangan... lupa, tak ingat,nyanyuk..thah pelbagai alasanlah...

Ketika saya berpindah mengajar ke SMK Tunku Putra, Langkawi (setelah frust giler, putus cinta...ha ha ha .. daripada MGS, Kuala Lumpur) allahyarhammah masih mengajar, menjadi penolong kanan di SMK Mahsuri, ada bertemu beberapa kali juga, ada diajaknya saya bertukar sekolah ke sekolahnya.. (saya ketawa sahaja sebab SMK Mahsuri dekat sangat dengan rumah, hanya 1.5km sahaja- takut tak ada privacy nanti)... masih saya tidak luahkan apa isi hati saya, sanjungan saya terhadapnya...

Dia berkelulusan UKM, sebab itulah juga saya ke UKM, perkara pertama yang saya buat ketika di UKM, cari thesis dia dan saya baca dengan penuh bangga...cita-cita saya pada masa itu mahu jadi cikgu sepertinya.. mahu senyum terus dan tidak perlu marah2... well...saya menjadi cikgu juga, tapi tak ada la tersenyum 24 jam dan terpaksa marah dek perangai murid2 sekarang yang 'tidak makan saman' lagi...

kemudian saya berkahwin, pada tahun 2000, saya berpindah ke sini, kali terakhir saya bertemu pada 2004 dengan mama saya bersama, ketika itu saya pulang berehat selepas pembedahan perut juga... berbual panjang... kata allahyarhammah, dia selalu sakit di bahagian belakang, mama saya menasihati agar dia ke hospital...

Berita akhir yang saya dengar, allahyarhamah meninggal disebabkan barah... tidak tahu berpa lama saya menangis...tidak kesal kerana maut yang menjemputnya..ialah sebagai insan kita perlu menerima takdir ALLAH..menyesal kerana gagal menyatakan padanya dialah idola saya... sampai sekarang..

Jadi, nasihat saya, katakan jika anda cinta/sayang/kasih pada seseorang, jangan disimpan, kita tidak tahu, kalau ada kesempatan untuk kita atau dia mengetahui hasrat dan rasa hati...

... alfatihah...

No comments: