Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, May 2, 2008

Cinta politik...

Saya dan politik.., sejak saya sedar kewujudan saya sebagai anak kecil, kedua ibu bapa saya sentiasa sibuk dengan kegiatan politik mereka.. saya tidak faham apa maksudnya ketika itu, contohnya mereka akan bz berkempen pilihan raya, pasang poster etc..etc.. entah!

Apabila meningkat dewasa, dan bapa saya bertandng sebagai adun daerah Langkawi sekitar tahun 1986 (kalau tak salah) saya jadi pening.. bagi saya tidak ada hasilnya terlibat dalam politikpun... mungkin just terkenal sebagai YB.. tapi habuk pun tarak.. ha ha..(maaf bapak!)bapa saya barangkali menjadi politikus tapi tidak mengambil kesempatan untuk buat buisnes seperti yang dilakukan oleh ramai politikus lain...bapa saya menikus saja dan buat kerja untuk rakyat saja...

Jika kita lihat sejarah (hari-hari saya bercakap pasal sejarah.. dan dah layak sebut sebagai seorang sejarahwan kot...)pemimpin, politikus, ahli politik dahulu betul-betul berkhidmat untuk negara, Dato Onn, Tunku Abdul Rahman (saya akan sebutkan dengan murid saya..TAR Putra al-Haj)sekadar beberapa nama dan berjuta nama yang tidak tersebut di belakang nama-nama tokoh ini. Mereka berkhidmat semata-mata untuk negara tanpa ada memikirkan untuk buat duit! cipta duit! kumpul duit! sebab itu gelombang automaknegtik mengirimkan mesej yang betul kepada masyarakat sekitar.Rakyat beri sokongan yang tidak berbelah bahagi...

Bila mereka ikhlas, rakyat nampak mereka sebagai ikhlas juga..Mutakhir ini, semuanya (mungkin ada 30% tidak) mempunyai niat yang terselindung... Allah sahaja yang tahu.. bayangkan negara maju, ekon okay... tapi sokongan sudah berkurang...banyak yang auta daripada mengutarakan realiti dan menyampaikan hak hakiki... macam mana.. banyak bercakap daripada mendengar...

Saya sendiri, tidak suka membaca hal politik hari ini.Pada saya mereka tidak lagi bersikap nasionalisme, patriotisme.. sebaliknya hanya 'self centered' .. fikir-fikirkanlah...

saya sendiri suka menjadi seorang yang patriotisme.. menilai politikus lama yang berjasa kepada negara, tidak lagi melihat politikus baru sebagai wira..apalah sanga wiranya kalau menggadaikan hak hakiki orang bagi memdapatkan ganjaran diri...

Tunku etc belanjalan harta untk rakyat, sekarang, entahlah!

No comments: