Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, January 5, 2010

Berita Bahagia....Cinta mesti bertepuk kedua belah tangan.




Sesudah memulakan tahun ini dengan berita kehilangan 'mak' saya,saya menerima berita baik hari ini. Finally adik angkat kesayangan saya,menyatakan yang dia maybe 'fall in love'. Saya mulanya ketawa. Mana ada istilah maybe kalau sudah jatuh cinta? Dan dia pun menceritakan a-z pasal cerita dia,saya pasangkan mata dan jemari kerana dia bercerita thru chatt facebook. Saya lega mendengar ceritanya. Saya yakin, dia 'tengah jatuh cinta'.

Adik saya ni pemalu orangnya,cantik,manis,ramah-tamah,agak popular di kalangan pensyarah semasa menuntut dahulu,bukan sebab 'gediknya' (adik-adik saya tak ada yang gedik)tetapi berkebolehan bekerja,ada skill komunikasi & sangat serius bekerja. Beragama,berlatarkan keluarga yang baik-baik (tidak kaya raya dari segi fizikal tetapi sangat berbudi bahasa)Pokoknya dia 'ada pakej' dalam semua perkara.(Saya mengenalinya sejak 1995 lagi)Sikapnya terhadap perhubungan merisaukan saya. Pemalu dan terlalu 'play safe' takut sangat kecewa... takut mengambil risiko.


Semasa belajar dahulu sehingga kini ,dia mempunyai seorang kawan lelaki yang agak rapat. Saya namakaqn dia Mr X.Saya pun sukar juga memberi kategorikan 'lelaki ini'. Nak dikatakan kawan biasa,bunyinya macam bukan sekadar kawan biasa. Mahu dikatakan 'special 'pun macam tak kena juga,mungkin sekadar 'kawan tapi mesra'. Membayangkan mahu cat rumah pun,diminta pertolongan daripada adik saya ni. Jadi, hmm, entahlah. Mereka tidak pernah berdating berdua,kalau ada teman-teman lain,biasa lah. Kalau diajak berdua,adik saya menolak. Pernah juga saya marahkan dia,'janganlah play safe sangat.'..kadang tu perlu juga berdating (pergilah ke tempat public)untuk berjumpa.Sms sesekali sahaja,agaknya semasa bulan penuh sebab hati pun mengambang juga (dan kasih sayang pun mengambang juga seperti bulan penuh yang dipenuhi cahaya).. call,jauh sekali... this man too busy for relationship. Nasihat saya,tak ada gunanya menanti sibudak kelabu ni (istilah saya untuk lelaki yang sukar menujukkan perasaan)buat letih je.. tapi mungkin sebab sukakan budak ni jugak,dia sukar membuka ruang persahabatan kepada lelaki lain...


Saya memahami sangat situasi ini. Perempuan sebelum dia 'let go' lelaki yang pernah menawan hatinya,sukar untuk 'hatinya' ditawan semula. Saya pernah melaluinya.. saya sanggup membiarkan hati saya disiksa selama 7 tahun sebab terlalu membiarkan hati saya ditakluki lelaki ini... Sebab tu saya nasihatkan dia (dan sebenarnya memberi amaran keras supaya dia membuka hatinya untuk menerima lelaki lain) Ruginya kalau tidak memberi sedikit ruang untuk disayangi.

Pernah saya berjumpa si 'mr x' tu,memang dia 'mr nice guy'... kononnya bercakap pasal hal bussines,tapi lepas tu saya bagi hint la, berbincang hal adik saya ni. Saya nasihatkan si guy ni... jelas dia takut sangat kalau 'komited' kepada seseorang,takut isteri cemburu,tak tahan kalau dia bz,etc.. saya sudah nasihatkan dia, isteri tak semestinya marah kalau suami bz.. suami saya bz juga,balik 2-3 pagi tapi alhamdulillah,belajarlah menerimanya. Kalau dia di rumah lama-lama pun,saya boring juga,sebab asyik mengintai apa saya masak etc... Saya nasihatkan dia agar bertindak supaya kalau tidak,mungkin dia akan kehilangan adik saya ni.. tapi macam tu juga.. umur dia pun bukannya muda lagi,pertengahan 30-an.. adik saya, akhir 20-an,kan cantik tu... well,nasihat sudah,tindakannya belum lagi,jadi kenalah berhadapan dengan hakikat, agaknya, dia tak kisah kot kalau sidia pergi? Barangkali. Sebenarnya saya suka juga kalau hubungan adik saya dan sidia menjadi,pada firasat saya,mr x ni memang baik orangnya. Jadi konklusinya, tutup file pasal mr x.

Sekarang bertemu Mr Y.. nampaknya macam Y sukakan adik saya ni,jadi sekali lagi saya seperti kakaknya menasihatkan dia,'don't play too safe la dek, take action.. ambil risiko sikit. Kalau kita sudah mencuba,Allah tak izinkan,tak apa. Tapi kenalah usaha sikit. "

Cinta mesti bertepuk kedua belah... kalau yang lelaki sudah memberi signal,perempuan buat bodoh je,takut juga lelaki tu nak 'teruskan'.Jadi saya katakan,'janganlah play safe sangat,kena ambil risiko sikit. Takut2 sangat merugikan diri sendiri.' sesekali sms dia la,just to say hi,apalah salahnya.Berilah respond yang sepatutnya... janganlah buat 'bodo je'...

Mr Y ni pula saya tak kenal lagi, wish tu.. he he.. sebagai orang lama, sudah boleh kenal kalau seseorang tu baik atau tidak. (secara lahiriah la... yang tak boleh nampak,bagaimana menilainya)Saya hanya mampu berdoa,adik saya kali ini 'menyerahkan hatinya' kepada seseorang yang benar-benar menyayanginya,menerima baik buruk dirinya seadanya,maklumlah kita ini datangnya secara pakej,tidak boleh hanya menerima yang baik2 sahaja... dan akan berupaya mendidik,melindungi dia,mengasihi dia ke hujung nyawa. Dan saya yakin,sesiapa yang berjaya menawan hati adek saya ni sangat beruntung sebab hatinya penuh dengan kasih sayang....

5 comments:

azslina abdul karim said...

Pasti cerita ini masih belum ada kesudahannya...mungkin ada cerita yang lebih menarik akan belaku antara 2insan ini (mcm lagu : M.Nasir 2 Insan bercinta) Insyallah... cinta pasti datang dalam dirinya..ketika ini hatinya sedang berbunga-bungan... berkat doa semua dan kentuan illahi pasti kedua insan ini akan bertemu dan bersatu...amin

Anonymous said...

Pasti cerita ini masih belum ada kesudahannya...mungkin ada cerita yang lebih menarik akan belaku antara 2insan ini (mcm lagu : M.Nasir 2 Insan bercinta) Insyallah... cinta pasti datang dalam dirinya..ketika ini hatinya sedang berbunga-bungan... berkat doa semua dan kentuan illahi pasti kedua insan ini akan bertemu dan bersatu...amin

azslina abdul karim said...

Pasti cerita ini masih belum ada kesudahannya...mungkin ada cerita yang lebih menarik akan belaku antara 2insan ini (mcm lagu : M.Nasir 2 Insan bercinta) Insyallah... cinta pasti datang dalam dirinya..ketika ini hatinya sedang berbunga-bungan... berkat doa semua dan kentuan illahi pasti kedua insan ini akan bertemu dan bersatu...amin

azslina abdul karim said...

Pasti cerita ini masih belum ada kesudahannya...mungkin ada cerita yang lebih menarik akan belaku antara 2insan ini (mcm lagu : M.Nasir 2 Insan bercinta) Insyallah... cinta pasti datang dalam dirinya..ketika ini hatinya sedang berbunga-bungan... berkat doa semua dan kentuan illahi pasti kedua insan ini akan bertemu dan bersatu...amin

azslina abdul karim said...

Pasti cerita ini masih belum ada kesudahannya...mungkin ada cerita yang lebih menarik akan belaku antara 2insan ini (mcm lagu : M.Nasir 2 Insan bercinta) Insyallah... cinta pasti datang dalam dirinya..ketika ini hatinya sedang berbunga-bungan... berkat doa semua dan kentuan illahi pasti kedua insan ini akan bertemu dan bersatu...amin