Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Saturday, January 23, 2010

Bertepuk sebelah tangan,tidakkan berbunyi 3


Love. Four letters,Spelling is so easy and sound simple. Cinta.Ejaannya pun mudah,budak berusia lima tahun pun mampu mengejanya. Jika dihayati di sudut bahasa,bunyinya pun mudah tetapi 'cinta'sebenarnya payah untuk ditafsirkan. Insan memerlukan daya tenaga untuk melahirkan cinta,memerlukan komunikasi bagi menjelaskan cinta,perlukan orang yang sesuai bagi meluahkan cinta. Kalau salah orang,cinta tentunya tidak menjadi. Pendek kata,bertepuk sebelah tangan bukanlah 'cinta' namanya.

Entah,mengapa pula,saya sibuk menjiwang pagi-pagi ini. Barangkali kerana secawan kopi atau pun kerana mendengar berita gembira. Kawan saya,junior menyatakan that she's in Love. Amin. (Jadi tak sia-sia chatt FB selepas subuh.. he he)Saya harapkan dia akan ke jinjang pelamin nanti. A very nice lady,twin.Saya suka sangat mendengar cerita cinta, some sort giving me 'power' to write and write..

Saya!Cinta saya! Well!Saya terpaksa mempunyai hubungan persahabatan dengan beberapa orang lelaki. (Entahlah bercinta atau Bencinta,seperti tajuk lagu Faizal Tahir = benci + cinta) (Kata old fren saya, banyaknya pak we..sebenarnya tidak, saya hanya ada satu kawan lelaki pada satu-satu masa sehinggalah hubungan tidak menjadi, dan saya memulakan persahabatan dengan lelaki lain,patutnya simpan banyak2 sekali, satu pergi, yang spare part,ada lagi.. he he) sebelum bertemu 'buah hati',my soulmate..Well saya masih beruntung tidak pernah menyatakan 'the three magic words'(I Love you, Saya sayang kamu or what ever it might be sound...) sehinggalah saya mengambil keputusan menerima 'marriage proposal'nya pada Januari tahun 2000... (formaly pada Julai 7 2000,sebab kami hanya bertunang sebulan lebih sebelum berkahwin)Berkahwin pada 31 Ogos 2000,barangkali menjadi guru sejarah menjadikan saya terlebih patriotik sehingga memilih tarikh kemerdekaan negara sebagai tarikh menyatukan cinta kami.(Itu kata murid STPM saya semasa di SMK Tunku Putra apabila saya menjemput mereka ke majlis saya... - Actually, saya memang sentiasa patriotik)

Kata kawan saya,entahlah,dia tiada pengalaman yang begitu, kerana suaminya adalah teman lelaki yang pertama dan terus berkahwin. Saya katakan padanya,yang dia beruntung kerana bertemu the right soulmate. Apa pun situasinya,saya katakan saya beruntung mempunyai banyak pengalaman bercinta dalam situasi yang berlainan. Pengalaman itulah yang memberi saya banyak ilham barangkali.Perlu sentiasa positif kan..

Saya teringat akan seorang pembaca buku saya,katanya,jelas Dimensi Cinta ditulis oles seorang penulis wanita kerana cara Lukhman atau Zaid melahirkan perasaan sama seperti seorang perempuan (zahirnya).. pada saya, saya menemui ramai juga lelaki yang mencurah rasa seperti perempuan... ada kawan saya yang dikawal sepenuhnya oleh teman lelakinya (dan kebiasaannya lelaki dikawal oleh perempuan).. ada lelaki yang terlebih cemburu (biasanya perempuan).. ada lelaki yang patah hati dan begitu kecewa sehingga tidak mandi,tidak makan,menangis, membiarkan diri merana (sehingga tidak bercukur beberapa minggu - mengikut cerita kawan-kawan saya. Jadi pada saya,dalam menzahirkan cinta,tidak kira lelaki atas perempuan, ada cara yang sama. Tidak semestinya,action a dilakukan oleh wanita,tetapi tidak pula dilakukan oleh b,seorang lelaki. Menzahirkan 'cinta' tidak berbeza berdasarkan jantina, Anda setuju? Ada lelaki romantik, ada pula perempuan yang romantik..(saya la tu hehehe) Ada wanita yang jiwang,ada lelaki yang jiwang.

Menjiwang membuat saya teringat akan kisah lama apabila seorang yang baru saya kenali menulis surat yang berbunyi,Apabila memandang bulan,saya teringatkan ... tidak dapat melupakan ...sejak kita kali pertama bertemu.. well.. seronok membaca suratnya ,buat saya tergolek di atas katil.. tapi untuk bersama lelaki begini seumur hidup saya,saya memilih untuk berkata 'tidak'... takutt kalau 'jiwangnya' hanya di atas kertas.. atau saya hanya orang yang ke 100,ditulisnya begini.. aduss.. gayat.

Jadi pada saya,tiada istilah 'cinta' by woman or man.. Ikut citarasa dan hati sendiri.

Saya teringat akan seorang kawan saya di UKM,lelaki,yang menangis 3 hari 3 malam sebab girl fren lari.. Apabila kami memujuk dia,katanya,"sipa di sini yang sudi jadi ganti dia..." tanpa menjawab,sekadar menelan air liur sendiri. Pening juga buat pak we macam ni,dibuatnya dok merayu siang malam, adus,pening...

2 comments:

A. Amem said...

1. Anyone can catch ur eye, but it takes someone special to catch ur heart.

2. If love is the answer, could u rephrase the question?

Nora Isma Fuad said...

well. yang pertama betul..hanya orang tertentu saja yang boleh memenangi hati.

kedua pun betul.. sebab kalau cinta yang sebelum, tidak menjadi, perlulah cinta yang baru.. apa lagi nak dibuat?