Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, January 11, 2010

Do & dont's at wedding




Tetamu.

1.Jika kad jemputan yang anda terima memerlukan anda menjawab jemputan perkahwinan,silalah beri jawapan samaada anda akan hadir atau tidak. Bagi tuan rumah yang berkenduri cara gotong royong kampung tidaklah mendatangkan masalah jika jemutan tidak dijawab sebab hadirin datang secara 'in and out' jadi sentiasa ada tempat yang mencukupi. Tetapi acara di hotel akan memerlukan tempat duduk yang mencukupi. Agak panik bagi tuan rumah jika jemputan yang tidak menjawab 'tiba-tiba' muncul pada upacara tersebut.

2. Anda tidak seharusnya berpakaian 'seksi' di majlis formal. Skirt pendek,baju 'tube' dan baju di luar yang jarang,kain berbelah sehingga ke paras paha, adalah pakaian yang tidak sopan di majlis perkahwinan,(even di hotel)apatah lagi jika melibatkan majlis akad nikah di masjid. Wanita dimestikan menutup aurat jika melibatkan acara pernikahan di dalam majlis. Majlis biasanya dihadiri oleh semua golongan termasuk VIP. (anda kelihatan seperti menghadiri parti muda-mudi jika berpakaian sedemikian or pergi 'clubbing') menghormati majlis merupakan satu 'tuntutan'.

3. Tetamu tidak dibenarkan berbual sehingga menimbulkan suasana hingar bingar. Tetamu juga tidak 'dibenarkan' melakukan perbuatan yang menggambarkan 'lepas laku' seperti berpelukan lelaki perempuan di dalam majlis.

4.Tetamu melakukan aksi yang 'tidak menghormati' majlis dengan mengunyah 'chewing gums'.

5.Tetamu tidak boleh mengganggu pengantin di meja santapan atau pelamin. (dianggap tidak menghormati majlis)Boleh bertemu dan bergambar dengan pengantin setelah selesai majlis santapan dan majlis persandingan sera merenjis (kerana di majlis tersebut mempunyai tetamu terhormat)

6. Jika anda hanya rakan kepada pengantin,perlulah anda menunggu giliran bergambar setelah ahli keluarga selesai bergambar. (kecuali di rumah pengantin dan pengantin berada di bilik seorang diri)

Penyambut Tetamu.

1. Sepatutnya senyum dan bersalaman dengan tetamu yang hadir(berlaku eye contact) dengan ucapan 'selamat datang'. Jangan bersalaman dengan tetamu dengan tidak berlakunya eye contact (sikap acuh tidak acuh sahaja)Genggam erat tangan (sesama jantina)

2. Ketika tetamu pulang,ucapkan terima kasih dengan senyuman. Jangan berdiri seperti orang yang 'malas' tanpa ucapan.

3.Jangan mengunyah 'chewing gum' yang boleh menimbulkan keadaab 'kurang sopan'.

4.Tidak perlu terlompat-lompat melihat teman2 yang datang.. (sekali lagi,ini bukannya parti)

Pengantin.

1. Pengantin seharusnya memandang ke hadapan,berjalan dengan sopan.Mata harus memandang ke hadapan sahaja,mata yang melinggas ke kiri dan ke kanan menggambarkan situasi yang tidak kelihatan 'sopan'.

2.Pandangan mata seolah kelihatan 'malu-malu' (walaupun anda tidak malu langsung,maklumlah sudah mengenali pasangan anda)memandang ke hadapan sedikit dan ke bawah.Jangan menunduk sehingga ke bawah.

3.Pengantin tidak boleh mengangkat tangan dan melampai kawan di hadapan (di pelamin atau di meja santapan pengantin)

4. Pengantin tidak boleh bersorak melihat kawan-kawan yang datang (atau anda dilihat seperti 'lepas laku')

5.Pengantin dilarang bercakap atau menjeling pasangan di pelamin. Konsep 'raja sehari' mesti diaplikasikan. Perhatikan bagaimana 'raja dan permaisuri' di singgahsana. Baginda duduk dengan tertib,tegak,tangan di atas paha,mata tidak melinggang memandang ke kiri kanan- jelas menggambarkan kesopanan)

6.pengantin janganlah 'terover' tersenyum (senyum sampai ke telinga) senyum dalam kadar yang biasa sahaja.

- Saya teringat akan situasi Dato Siti Nurhaliza menjadi pengantin dahulu, penuh ketertiban dan kesopanan-pandangan yang malu-malu dan sopan.

1 comment:

Anonymous said...

as salam, betul kata-kata kak. Ramai pengantin yang saya lihat berperangai macam 'hantu'... agak beraksi 'galak' yang menyakitkan mata..